Bystrzyckie dla Bystrzaków – wycieczka klasy 7B

286. maja nasza klasa- 7B wybrała się w Góry Bystrzyckie do Kotliny Kłodzkiej. Wspaniale spędziliśmy czas w schronisku „Jagodna” we wsi Spalona. Wyjechaliśmy z samego rana, w poniedziałek, pociągiem do Kłodzka, z przesiadką we Wrocławiu. Na miejscu powitała nas pani Iwona, która była opiekunką naszej grupy, a także piesek Pimpuś- ulubieniec naszej gromady. W pierwszym dniu uczestniczyliśmy w zajęciach terenowych po drodze na najwyższy szczyt Gór Bystrzyckich, Jagodną. Podziwialiśmy piękną górską panoramę. Dzięki znakomitym warunkom mogliśmy zobaczyć m.in. Bystrzycę Kłodzką i masyw Śnieżnika, na którym nadal pozostało trochę śniegu. Po przepysznym obiedzie udaliśmy się na zajęcia survivalowe do pobliskiego lasu. Nauczyliśmy się rozpalać ognisko krzesiwem i upiekliśmy podpłomyki. Przygotowywaliśmy również naturalną herbatę z tego, co podarował nam las.

Po kolacji pan Marek zabrał nas w teren. Szukaliśmy ukrytych wiadomości i rozwiązywaliśmy zagadki, aby dostać się do skarbu. Udało się! Po tak intensywnym dniu marzyliśmy jedynie o odpoczynku. Na szczęście śniadanie następnego dnia było dopiero o 9. Kolejny dzień spędziliśmy na wycieczce rowerowej po okolicy (15 km!), zajęciach na niskim parku linowym i zabawach integracyjnych. W środę ze smutkiem, ale szczęśliwi i zadowoleni z chwil, które wspólnie spędziliśmy, pożegnaliśmy naszych opiekunów i Pimpusia, a następnie wyjechaliśmy do Kłodzka. Tam zwiedziliśmy podziemną trasę miasta i twierdzę. Myśleliśmy, że dotarcie na dworzec zakończy naszą przygodę jednak... jak się okazało to nie był koniec naszych przygód! Nie zdążyliśmy na pociąg. Istniała jednak szansa, że uda się go jeszcze „złapać” na kolejnej stacji w związku z tym popędziliśmy ile sił w nogach z naszymi sporymi bagażami, niestety... zabrakło nam paru minut! Odetchnęliśmy z ulgą na wieść, że to nie był ostatni pociąg. Do Opola wróciliśmy w środę wieczorem. Jesteśmy przekonani, że to nie jest ostatni raz, kiedy odwiedziliśmy schronisko „Jagodna”. Pragniemy znowu poczuć magiczny klimat tego miejsca! Naszymi opiekunami na wyciecze były panie Ola Saternus i Martyna Tomys oraz nasz pan wychowawca Jacek Popardowski.

REKRUTACJA 2425

Tydzień 1503

Miesiąc 4882

Wszystkich 700884

W tej chwili stronę odwiedza 21 gości.