Magiczne miejsca i nasz czas na roztoczu….

002W dniach 20 – 24 maja 2019r. uczniowie kl. VIB udali się w długą podróż na Roztocze i ZAMOJSZCZYZNĘ. Nasza wycieczka była tak zaplanowana, aby poznawać nowe miejsca, zwiedzać i podziwiać historyczne budowle, znanych ludzi dla świata kultury, poczuć smaki kuchni wschodniej i kresowej, ale przede wszystkim podziwiać naturalny krajobraz i czyste, niczym nieskażone powietrze. W pierwszym dniu nasza podróż zapowiadała się niesamowicie. Odwiedziliśmy Olszyn k/ Częstochowy. Tam podziwialiśmy ruiny zamku Kazimierza Wielkiego i odpoczywaliśmy w leśnym zaciszu. Potem skierowaliśmy się w kierunku polskiego Carcassonne, czyli Szydłowa – królewskiego miasta.

Wielkie wrażenie zrobiła na nas średniowieczna zabudowa miasta, którą wzniósł wraz z zamkiem oraz kościołem pw. Świętego Władysława król Kazimierz Wielki. Kolejny kierunek naszej wyprawy to Sandomierz. Wpadliśmy do Ojca Mateusza. Byliśmy wzruszeni i zaskoczeni. Zamek, ratusz, rynek , Brama Opatowska i powrót do autokaru. Powoli zbliżaliśmy się do celu – Roztocza. Zamieszkaliśmy w sercu Roztoczańskiego Parku Narodowego w przepięknym pensjonacie położonym wśród lasów. Drugi dzień to poznawanie Roztocza. Cudowne świeże powietrze, przepiękne krajobrazy i przepyszne domowe posiłki oraz przysmaki kuchni kresowej zrobiły swoje. Spotkaliśmy się z artystami w Galerii SZUR. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy , a potem robiliśmy mydełka z naturalnych składników wg XVI - wiecznej receptury. Na koniec niespodzianka i….niezapomniany smak soku jabłkowego z miętą tłoczonego z XIX – wiecznej sokówki.
Kolejne dni to czysta przyjemność…zwiedzanie, poznawanie, poszukiwanie, niespodzianki historyczne….Odbyliśmy z p. przewodnikiem, który nas zaskoczył swoim strojem historycznym, niepowtarzalna wycieczkę historyczną po renesansowym Zamościu. Pozyskaliśmy wiele ciekawych informacji. Zwieńczeniem tego wędrowania był strzał armatni oddany przez nas z armaty na twierdzy zamojskiej. Kolejne lekcje żywej historii to Zwierzyniec – przepiękne miasteczko pełne malarzy i artystów oraz Szczebrzeszyn, gdzie oprócz znanego i sławnego chrząszcza jest wiele unikatowych zabytków. Cieszyliśmy się pogodą, smakami Zamojszczyzny i Roztocza, doskonałym świeżym powietrzem, pięknymi krajobrazami pełnymi lasów, łąk oraz sobą i czasem wspólnie spędzonym.
To na długo pozostanie w naszej pamięci…

REKRUTACJA 2425

Tydzień 367

Miesiąc 4700

Wszystkich 693132

W tej chwili stronę odwiedza 19 gości.