Klasa 7b na wycieczce szlakiem średniowiecznego Krakowa

07Klasa 7B udała się z wychowawczynią i p. dyrektorem na jednodniową wycieczkę do Krakowa, żywą lekcją historii, która przeniosła nas w do średniowiecza. Słoneczna październikowa pogoda zachęcała do zwiedzania i spacerów. Zajechaliśmy do Tyńca, gdzie zobaczyliśmy przełom Wisły i udaliśmy się na wzgórze tynieckie, do znajdującego się na nim klasztoru - najstarszego z istniejących dziś klasztorów w Polsce - opactwa benedyktynów. Razem z przewodnikiem zwiedziliśmy dostępną dla turystów część klasztoru z kościołem oraz muzeum, poznając jego bogatą historię. Następnym punktem programu był Kraków. Z okolic Wawelu szlakiem królewskim, przez ul. Grodzką udaliśmy się na krakowski rynek.

Po drodze był czas na krakowskie obwarzanki. Głównym punktem programu było Muzeum pod Sukiennicami. Tam przenieśliśmy się w odległe czasy średniowiecznego Krakowa. Muzeum wita nie tylko mrokiem, wirtualnym dźwiękiem głosów krakowian, obrazem codziennego życia, ale również niesamowitymi eksponatami. Był też czas na pamiątki, zajrzeliśmy do Bazyliki Mariackiej, aby zobaczyć wielki ołtarz mistrza Wita Stwosza (w remoncie), a podczas przechadzek towarzyszył nam hejnał z wierzy Mariackiej. Spacer Plantami wokół Starego Miasta i odpoczynek w cudownej kawiarence, gdzie smakowaliśmy ciasta zakończył naszą krakowską wycieczkę.

REKRUTACJA 2425

Tydzień 1530

Miesiąc 4909

Wszystkich 700911

W tej chwili stronę odwiedza 15 gości.