DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Deklaracja dostępności
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 11 im. Orląt Lwowskich w Opolu przygotowuje się do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej: https://psp11.opole.pl/zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848 z póź. zm.) oraz Decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.

Data publikacji strony internetowej: 2 grudnia 2012 r.

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa placówki jest niezgodna z wytycznymi dla dostępności treści internetowych w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (załącznik do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. poz. 848).

Data sporządzenia deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia 15 marca 2023 r.
W Publicznej Szkole Podstawowej nr 11 im. Orląt Lwowskich w Opolu przeprowadzono samoocenę dostępności dla osób niepełnosprawnych cyfrowej strony internetowej w odniesieniu do wytycznych określonych w załączniku do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa/jak-znalezc-podstawowe-bledy-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej, z którego wynika, że strona internetowa: https://psp11.opole.pl/- nie spełnia wymogów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest p. Marta Woźniak (email: sekretariat@psp11.opole.pl). Kontaktować można się także telefonicznie, dzwoniąc na numer: (77) 4556713. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Udogodnienia:

BRAK

Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (www.rpo.gov.pl).

Dane teleadresowe podmiotu publicznego
Adres: 45-221 Opole, ul. Chabrów 65; tel. (77) 4556713; e-mail: sekretariat@psp11.opole.pl; strona internetowa: https://psp11.opole.pl/

Dostępność architektoniczna

  • Szkoła nie jest w pełni przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
  • Do szkoły prowadzi wejście od ul. Konwalii, bez schodów, oraz progów.
  • Recepcja znajduje się w holu głównym na wprost.
  • W holu głównym znajduje się wizualna tablica informacyjna.
  • Budynek główny składa się z trzech kondygnacji, oraz trzech półpięter. Nie posiada wind.
  • Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze.
  • W nowym bloku sportowym na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
  • W holu głównym znajduje się system wideofonów przez który można się połączyć z pomieszczeniami:  parter – sekretariat, salami nr 4, 5, 6 ; I półpiętro -świetlica szkolna ; I piętro – sale:  101, 102, 103, 104.
  • Sekretariat szkoły oraz gabinet Dyrektora Szkoły znajduje się na parterze szkoły.
  • Szkoła nie posiada tłumacza języka migowego.
  • W budynku nie znajdują się oznaczenia w alfabecie Braille’a.
  • Na terenie placówki nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Tekst odczytywalny maszynowo