8c w Jurze Krakowsko-Częstochowkiej

24Dnia 28 października 2021 klasa 8C wraz z wychowawcą panią Agatą Szopą oraz panami: Jackiem Cieślińskim i Krzysztofem Lisowskim wybrała się na wycieczkę do Jury Krakowsko- Częstochowskiej, wyżyny, której nazwa pochodzi od nazwy okresu jurajskiego ery mezozoicznej, który to miał największy wpływ na ukształtowanie tego terenu.
Jura przywitała nas piękną słoneczną pogodą, a tamtejsza przyroda ciepłymi, magicznymi kolorami polskiej, złotej jesieni. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od spaceru rezerwatem przyrody Gór Sokolich. Tam obserwowaliśmy i podziwialiśmy piękno leśnej natury, a pan przewodnik opowiadał nam o procesie powstania licznych na tym obszarze jaskiń.

Mieliśmy również okazję wejścia oraz zwiedzenia Jaskini Olsztyńskiej, ciemnej i pełnej zakamarków, w której nie poradzilibyśmy sobie, gdyby nie zabrane z domu latarki. Dzięki nim dostrzegliśmy jej mieszkańca – nietoperza odbywającego swój, skierowany głową w dół, odpoczynek.
Następnie udaliśmy się na wzgórze zamkowe, gdzie mogliśmy podziwiać ruiny Zamku Olsztyńskiego osadzone na wapiennych skałach. Ukształtowanie terenu wykorzystał już w XIV wieku król Kazimierz Wielki budując tu fortyfikacje obronne zabezpieczające granice ówczesnego państwa polskiego, a także chroniące szlaki handlowe wiodące przez Jurę.
Po sporej dawce ruchu wracaliśmy do domu w szampańskich humorach oraz atmosferze radości, żartów i uśmiechu przeplatanymi melodią i słowami piosenki LAST CHRISTMAS ;) wykonywanej niemal bez końca przez młodszych uczestników wycieczki ;)

REKRUTACJA 2425

Tydzień 1451

Miesiąc 4830

Wszystkich 700832

W tej chwili stronę odwiedza 11 gości.