Szanowni Uczniowie,
Miasto Opole zaplanowało w roku 2025 r. pieniądze na realizację uczniowskich projektów w ramach Szkolnego Budżetu Uczniowskiego.
W ramach Programu finansowane będą Projekty przygotowane przez uczniów danej Szkoły ukierunkowane na:
1) rozwój uczniowskich pasji i zainteresowań, w tym naukowych;
2) kształtowanie postaw obywatelskich uczniów;
3) zwiększenie aktywności i integrację uczniów;
4) działania edukacyjno-kulturalne z udziałem uczniów;
5) aranżację szkolnej przestrzeni wspólnej, z której będą korzystać wszyscy uczniowie.
Na realizację Projektów każda ze szkół podstawowych uczestniczących w Programie może otrzymać środki w maksymalnej wysokości do 6.000 zł. Projekt nie może przekraczać maksymalnej koty dofinansowania, może być mniejszy lub równy tej sumie.
Wnioskodawca przygotowuje jeden wniosek na druku określonym przez Miasto Opole (Formularz Projektu do Programu „Szkolny Budżet Uczniowski”) zawierającym m.in. nazwę/tytuł projektu, jego opis (w opisie należy zawrzeć informacje: o celu projektu, zakres rzeczowy, jakie działania powinny być zrealizowane oraz jakich uczniów dotyczy projekt, jednej czy więcej klas…), przewidywane koszty finansowe i podpis autora/pomysłodawcy projektu oraz najważniejsze listę poparcia projektu przez minimum 15 uczniów naszej szkoły (uczniów od klasy I do VIII).
Projekt musi mieć możliwość realizacji między 17.02 a 31.08.2025 r., uzyskać akceptację szkoły, m.in. być zgodny ze Statutem, szkolnym programem profilaktyczno-wychowawczym…
O dopuszczeniu projektu do ostatniego etapu rywalizacji będzie decydować szkolna komisja konkursowa m.in. uwzględniając kryteria formalne z poniższej tabeli.
Kryteria oceny formalnej | |
1. | Czy Projekt został złożony na wymaganym formularzu? |
2. | Czy Projekt jest prawidłowo podpisany? |
3. | Czy Projekt jest kompletny? |
4. | Czy Projekt został złożony przez ucznia Szkoły, do której on uczęszcza? |
5. | Czy Projekt uzyskał wymagane poparcie 15 uczniów Szkoły, której uczniem jest Wnioskodawca? |
6. | Czy koszt realizacji Projektu nie przekracza kwoty 12.000 zł w szkole ponadpodstawowej oraz 6.000 zł w szkole podstawowej? |
7. | Czy realizacja Projektu ma nastąpić w terminie od 17 lutego do 31 sierpnia 2025 r.? |
8. | Zgodność Projektu z obowiązującym prawem, ze statutem szkoły, szkolnym programem wychowawczo-profilaktycznym. |
9. | Możliwość realizacji Projektu przez Szkołę, w tym do dnia 31 sierpnia 2025 r. |
10. | Czy Projekt jest zgodny z celami Programu? |
Ostatnim etapem będzie ogólnoszkolne głosowanie, na kartach do głosowania, wszystkich uczniów klas I-VIII nad danym projektem. Każdy uczeń może oddać głos tylko raz i na jeden projekt (na karcie do głosowania).
Wygra projekt, który uzyska największa ilość głosów. Może być więcej wygranych aż do wyczerpania założonej na dany rok sumy (6 000 zł.).
KAŻDY UCZEŃ OD KLASY PIERWSZEJ DO ÓSMEJ MOŻE ZGŁOŚĆ PROJEKT DO RYWALIZACJI W BUDŻECIE UCZNIOWSKIM (oczywiście wypełniając powyższe zasady, przede wszystkim: zgłaszając na odpowiednim formularzu i mając minimum 15 uczniowskich podpisów pod projektem.
TERMINY:
Do 20 grudnia zgłaszamy projekty do sekretariatu szkoły,
Do 10 stycznia ocena projektów przez Szkolną Komisję w składzie: Dyrektor Jarosław Cieśliński – przewodniczący, Alicja Gawinowska, Przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego, Przedstawiciel Rady Rodziców wg założeń regulaminu.
Od 13 stycznia do 24 stycznia GŁOSOWANIE przez uczniów szkoły.
Od 17 lutego do 31 sierpnia 2025 r. realizacja zwycięskich projektów.
Wygrywa projekt/projekty, które w głosowaniu uzyskały:
– największą ilość głosów,
– jeśli więcej niż jeden projekt otrzyma taką samą liczbę głosów wybiera się zwycięski projekt poprzez losowania,
– jeśli jest tylko jeden projekt to musi on uzyskać minimum 20% głosów uczniów szkoły.