INFORMACJE

Pomoc o charakterze motywacyjnym

Celem pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym jest wspieranie edukacji uczniów zdolnych. Najistotniejsza, w przypadku tej pomocy, jest jej funkcja motywacyjna, natomiast niejako „przy okazji” pomoc ta może stanowić wsparcie materialne ucznia. Jednak należy podkreślić, że przyznaje się ją w oderwaniu od sytuacji materialnej ucznia.

STYPENDIUM ZA WYNIKI W NAUCE

1) Stypendium za wyniki w nauce stanowi nagrodę dla ucznia zaangażowanego w naukę i osiągającego wysokie oceny.
2) Stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie (semestrze) poprzedzającym okres (semestr), w którym przyznaje się to stypendium.
3) O przyznanie stypendium uczeń może ubiegać się nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego okresu (semestru) nauki w danym typie szkoły.
4) Stypendium nie udziela się uczniom klas I-III szkoły podstawowej oraz uczniom klasy IV szkoły podstawowej do ukończenia pierwszego okresu (semestru) nauki.
5) Stypendium przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej,  w ramach środków finansowych przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły.
6) Wypłacane jest ono raz w semestrze, a jego wysokość ustala dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii komisji stypendialnej i rady pedagogicznej oraz w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Wysokość stypendium nie może być wyższa niż dwukrotność kwoty zasiłku rodzinnego, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 228, poz. 2255 z późn.zm.).

STYPENDIUM ZA OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE

1) Stypendium na osiągnięcia sportowe ma wpłynąć na upowszechnienie sportu wśród uczniów, przyczyniając się tym samym do tworzenia w szkole mody na sport i zdrowy tryb życia.
2) Stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym na szczeblu co najmniej międzyszkolnym – w mieście Opolu przyjęto szczebel krajowy oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie (semestrze) poprzedzającym okres (semestr), w którym przyznaje się to stypendium.
3) O przyznanie stypendium uczeń może ubiegać się nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego okresu (semestru) nauki w danym typie szkoły.
4) Stypendium nie udziela się uczniom klas I-III szkoły podstawowej.
5) Stypendium przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w ramach środków finansowych przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły.
6) Wypłacane jest ono raz w semestrze, a jego wysokość ustala dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii komisji stypendialnej i rady pedagogicznej oraz w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Wysokość stypendium nie może być wyższa niż dwukrotność kwoty zasiłku rodzinnego, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 228, poz. 2255 z późn.zm.). 

Dokumenty

Karta “Opolska Rodzina”

Miasto Opole wprowadziło Kartę „Opolska Rodzina”. Karta potwierdza uprawnienia do otrzymania ulg i zniżek przez dzieci i młodzież, o których nizej jest mowa, w dostępie do dóbr kultury, sportu, rekreacji oraz do usług oferowanych przez jednostki organizacyjne miasta Opola, a także przez inne instytucje, organizacje lub przedsiębiorców, którzy przystąpili do Programu „Opolska Rodzina” na lata 2014 – 2018. Z Karty „Opolska Rodzina” mogą korzystać dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia zamieszkałe na terenie miasta Opola lub których Rodzic rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Opolu. Wszelkie informacje o karcie (regulamin i wniosek o jej wydanie) dostępne sa na www.opole.pl

Dokumenty

Język mniejszości narodowej

Informujemy, że z dniem 1.09.2017 r. uległy zmianie zasady organizacji nauki języka mniejszości narodowych i etnicznych (znowelizowano 10.04.2025 r. – terminy składania wniosków). Edukacji dzieci mniejszości narodowych i etnicznych prowadzona jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (Dz.U. z 2017r. poz.1627). PSP nr 11 dla dzieci należących do mniejszości niemieckiej organizuje nauczanie ich języka, a w klasie V i VI także – nauczanie własnej historii i kultury (w wypadku mniejszości niemieckiej – historii i kultury niemieckiej). Wnioski i rezygnacje z nauki języka mniejszości narodowej należy składać do 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, którego dotyczy deklaracja lub rezygnacja. Wyjątek dotyczy roku 2025, w którym termin został wydłużony do 31 lipca. Wniosek, a więc i nauczanie obowiązuje przez cały okres nauki w szkole i jest dla tych uczniów obowiązkowe (z wpisem na świadectwie, wliczeniem tych ocen do średniej, promocją i ukończeniem szkoły). Nie ma możliwości wycofania wniosku po 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny rozpoczęcia nauki tego języka.

Informacje ważne dla rodziców:

  1. Cel prowadzenia zajęć: umożliwiają uczniom należącym do mniejszości narodowych i etnicznych w rozumieniu art. 2ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823) oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o której mowa w tej ustawie, podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej przez prowadzenie: 1) nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej, zwanego dalej „językiem mniejszości”, oraz języka regionalnego; 2) nauki własnej historii i kultury. W naszej szkole zajęcia dla mniejszości niemieckiej są prowadzone w ilości 3h tygodniowo jako zajęcia obowiązkowe w formie dodatkowej nauki języka mniejszości narodowej – niemieckiej podlegające ocenianiu zgodnie z Wewnętrznym Ocenianiem obowiązującym w szkole i mające wpływ na średnią ocen, możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego, promocję do następnej klasy i ukończenie szkoły. W klasie 5 i 6 w wymiarze 25h w roku szkolnym dochodzą zajęcia z nauki własnej historii i kultury mniejszości niemieckiej.
  2. W dokumentacji nauczania, w tym arkuszach ocen, świadectwach promocyjnych i ukończenia szkoły znajdzie się informacja o uczęszczaniu i ocenie z przedmiotu: język mniejszości narodowej – niemiecki (w części dot. zajęć obowiązkowych) i nauka własnej historii i kultury – niemieckiej (w części dot. zajęć dodatkowych). Nieuczęszczanie ucznia na zajęcia skutkować będzie również nieklasyfikowaniem ucznia i innymi związanymi z tym konsekwencjami, m.in. promocją.
  3. Ocenianie odbywa się wg zasad ustalonych w Wewnętrznym Ocenianiu PSP nr 11, ma wpływ na promocję ucznia i ukończenie szkoły. W klasach 1-3 ocenianie ma formę opisową. Szczegółowe wymagania, kryteria i zasady przekazuje nauczyciel uczący.
  4. Uprawnienia i obowiązki ucznia uczęszczającego na język mniejszości narodowej przystępującego do egzaminu ósmoklasisty oraz wymagania egzaminacyjne określa: ustawa o systemie oświaty (Dz.U. z 2016r. poz.1943 t.j.), m.in. uczeń szkoły lub oddziału, w którym zajęcia edukacyjne są prowadzone w języku mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, przystępuje do egzaminu ósmoklasisty z przedmiotów obowiązkowych na egzaminie (matematyka i dodatkowy przedmiot z wymienionych w ustawie) w języku polskim albo w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym. Rodzice ucznia składają dyrektorowi szkoły, nie później niż do dnia 30 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, pisemną deklarację informującą o zamiarze przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów obowiązkowych na egzaminie (matematyka i dodatkowy przedmiot z wymienionych w ustawie) w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, nie później niż na 3 miesiące przed terminem egzaminu ósmoklasisty można z tej deklaracji pisemnie zrezygnować.
    Informujemy również, że w szkole od klasy VII w ramach zajęć obowiązkowych wprowadzony jest drugi (po angielskim) nowożytny język obcy – niemiecki lub hiszpański – jest to język obowiązkowy, inny niż język mniejszości (dziecko musi chodzić zarówno na zajęcia drugiego języka obcego jak i mniejszościowego). Według wyjaśnień MEN uczeń, jeśli uczęszcza na zajęcia z języka mniejszości, musi wybrać drugi język obcy inny niż język mniejszości. Od roku 2025 r. (nowelizacja rozporządzenia) uczeń klasy VII i VIII, który realizuje naukę języka mniejszościowego, na wniosek rodziców ucznia może być zwolniony z nauki drugiego języka obcego. Wniosek należy złożyć do dnia 31 marca roku szkolnego poprzedzającego dany rok szkolny. Jeśli uczeń zrezygnuje z nauki języka mniejszości po klasie VII, musi zacząć chodzić w klasie VIII na drugi język obcy nowożytny i uzupełnić różnice programowe we własnym zakresie.

Sytuacja kryzysowa w rodzinie

Informujemy, że w Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opolu  od września 2015 roku działa INTERWENCJA KRYZYSOWA.  Uczniowie, rodzice mogą zgłaszać się telefonicznie lub bezpośrednio do psychologa w każdy poniedziałek o godz. 8:30,  wtorek  8:30,  środa 8:30 oraz piątek o godz. 9:00 i 17:00.

Adres: MPPP w Opolu, ul. Niedziałkowskiego 9;
Telefon: 77 454 92 16 lub 17

Dokumenty

Program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów miasta Opole

Rada Miasta Opola w dniu 25 sierpnia 2016 r. podjęła UCHWAŁĘ NR XXX/540/16 przyjmującą „Program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Miasta Opola”. Program zastępuje, a właściwie od nowa definiuje zasady nagradzania uczniów uzdolnionych w mieście Opolu, wcześniej tzw. Opolskie Orły.

Ustanawia m.in. nowe formy nagradzania: 

  1. Nagroda edukacyjna;
  2. Tytuł Opolski Orzeł;
  3. List gratulacyjny;
  4. Wsparcie materialne.

Rada Miasta Opola w dniu 25 sierpnia 2016 r. podjęła UCHWAŁĘ NR XXX/541/16 przyjmującą „Regulamin przyznawania poszczególnych form wspierania uzdolnionych uczniów…” Na stronie internetowej opolskiego serwisu oświatowego utworzona została zakładka pn. program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół Miasta Opola, w której dostępne będą obie uchwały, Program, Regulamin przyznawania poszczególnych form wspierania uzdolnionych uczniów uczęszczających do publicznych i niepublicznych szkół Miasta Opola jak również wnioski : o przyznanie uczniowi Nagrody edukacyjnej, nadanie tytułu Opolskiego Orła, przyznanie uczniowi Listu gratulacyjnego, przyznanie uczniowi Wsparcia materialnego (z możliwością pobierania wniosków).

Dokumenty

Dlaczego nasza szkoła?

Nasza szkoła podstawowa stanowi miejsce, gdzie każde dziecko ma szansę na wszechstronny rozwój dzięki dostosowanemu programowi nauczania i skoncentrowaniu na potrzebach indywidualnych uczniów. Oferujemy nowoczesne sale lekcyjne i bogaty zakres zajęć pozalekcyjnych, co sprzyja zarówno rozwojowi umiejętności akademickich, jak i zainteresowań pozaszkolnych, tworząc fundamenty dla przyszłego sukcesu każdego ucznia.
Zaangażowany i doświadczony zespół pedagogiczny

Nauczyciele w naszej szkole są wysoko wykwalifikowani i pasjonują się swoją pracą, co przekłada się na jakość kształcenia.

Bogaty program zajęć dodatkowych

Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.

Bezpieczne i wspierające środowisko

Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.