INFORMACJE
Pomoc o charakterze motywacyjnym
Celem pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym jest wspieranie edukacji uczniów zdolnych. Najistotniejsza, w przypadku tej pomocy, jest jej funkcja motywacyjna, natomiast niejako „przy okazji” pomoc ta może stanowić wsparcie materialne ucznia. Jednak należy podkreślić, że przyznaje się ją w oderwaniu od sytuacji materialnej ucznia.
STYPENDIUM ZA WYNIKI W NAUCE
1) Stypendium za wyniki w nauce stanowi nagrodę dla ucznia zaangażowanego w naukę i osiągającego wysokie oceny.
2) Stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysoką średnią ocen oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie (semestrze) poprzedzającym okres (semestr), w którym przyznaje się to stypendium.
3) O przyznanie stypendium uczeń może ubiegać się nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego okresu (semestru) nauki w danym typie szkoły.
4) Stypendium nie udziela się uczniom klas I-III szkoły podstawowej oraz uczniom klasy IV szkoły podstawowej do ukończenia pierwszego okresu (semestru) nauki.
5) Stypendium przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w ramach środków finansowych przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły.
6) Wypłacane jest ono raz w semestrze, a jego wysokość ustala dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii komisji stypendialnej i rady pedagogicznej oraz w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Wysokość stypendium nie może być wyższa niż dwukrotność kwoty zasiłku rodzinnego, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 228, poz. 2255 z późn.zm.).
STYPENDIUM ZA OSIĄGNIĘCIA SPORTOWE
1) Stypendium na osiągnięcia sportowe ma wpłynąć na upowszechnienie sportu wśród uczniów, przyczyniając się tym samym do tworzenia w szkole mody na sport i zdrowy tryb życia.
2) Stypendium może być przyznane uczniowi, który uzyskał wysokie wyniki we współzawodnictwie sportowym na szczeblu co najmniej międzyszkolnym – w mieście Opolu przyjęto szczebel krajowy oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania w okresie (semestrze) poprzedzającym okres (semestr), w którym przyznaje się to stypendium.
3) O przyznanie stypendium uczeń może ubiegać się nie wcześniej niż po ukończeniu pierwszego okresu (semestru) nauki w danym typie szkoły.
4) Stypendium nie udziela się uczniom klas I-III szkoły podstawowej.
5) Stypendium przyznaje dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w ramach środków finansowych przyznanych przez organ prowadzący na ten cel w budżecie szkoły.
6) Wypłacane jest ono raz w semestrze, a jego wysokość ustala dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii komisji stypendialnej i rady pedagogicznej oraz w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę. Wysokość stypendium nie może być wyższa niż dwukrotność kwoty zasiłku rodzinnego, o której mowa w art. 6 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 228, poz. 2255 z późn.zm.).
Dokumenty
Karta “Opolska Rodzina”
Miasto Opole wprowadziło Kartę „Opolska Rodzina”. Karta potwierdza uprawnienia do otrzymania ulg i zniżek przez dzieci i młodzież, o których nizej jest mowa, w dostępie do dóbr kultury, sportu, rekreacji oraz do usług oferowanych przez jednostki organizacyjne miasta Opola, a także przez inne instytucje, organizacje lub przedsiębiorców, którzy przystąpili do Programu „Opolska Rodzina” na lata 2014 – 2018. Z Karty „Opolska Rodzina” mogą korzystać dzieci i młodzież do ukończenia 18 roku życia zamieszkałe na terenie miasta Opola lub których Rodzic rozlicza się z podatku dochodowego od osób fizycznych w I Urzędzie Skarbowym w Opolu. Wszelkie informacje o karcie (regulamin i wniosek o jej wydanie) dostępne sa na www.opole.pl
Dokumenty
Język mniejszości narodowej
Informujemy, że z dniem 1.09.2017 r. uległy zmianie zasady organizacji nauki języka mniejszości narodowych i etnicznych (znowelizowano 10.04.2025 r. – terminy składania wniosków). Edukacji dzieci mniejszości narodowych i etnicznych prowadzona jest w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (Dz.U. z 2017r. poz.1627). PSP nr 11 dla dzieci należących do mniejszości niemieckiej organizuje nauczanie ich języka, a w klasie V i VI także – nauczanie własnej historii i kultury (w wypadku mniejszości niemieckiej – historii i kultury niemieckiej). Wnioski i rezygnacje z nauki języka mniejszości narodowej należy składać do 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, którego dotyczy deklaracja lub rezygnacja. Wyjątek dotyczy roku 2025, w którym termin został wydłużony do 31 lipca. Wniosek, a więc i nauczanie obowiązuje przez cały okres nauki w szkole i jest dla tych uczniów obowiązkowe (z wpisem na świadectwie, wliczeniem tych ocen do średniej, promocją i ukończeniem szkoły). Nie ma możliwości wycofania wniosku po 31 marca roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny rozpoczęcia nauki tego języka.
Informacje ważne dla rodziców:
- Cel prowadzenia zajęć: umożliwiają uczniom należącym do mniejszości narodowych i etnicznych w rozumieniu art. 2ustawy z dnia 6 stycznia 2005 r. o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 823) oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym, o której mowa w tej ustawie, podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej przez prowadzenie: 1) nauki języka mniejszości narodowej lub etnicznej, zwanego dalej „językiem mniejszości”, oraz języka regionalnego; 2) nauki własnej historii i kultury. W naszej szkole zajęcia dla mniejszości niemieckiej są prowadzone w ilości 3h tygodniowo jako zajęcia obowiązkowe w formie dodatkowej nauki języka mniejszości narodowej – niemieckiej podlegające ocenianiu zgodnie z Wewnętrznym Ocenianiem obowiązującym w szkole i mające wpływ na średnią ocen, możliwość przystąpienia do egzaminu poprawkowego, promocję do następnej klasy i ukończenie szkoły. W klasie 5 i 6 w wymiarze 25h w roku szkolnym dochodzą zajęcia z nauki własnej historii i kultury mniejszości niemieckiej.
- W dokumentacji nauczania, w tym arkuszach ocen, świadectwach promocyjnych i ukończenia szkoły znajdzie się informacja o uczęszczaniu i ocenie z przedmiotu: język mniejszości narodowej – niemiecki (w części dot. zajęć obowiązkowych) i nauka własnej historii i kultury – niemieckiej (w części dot. zajęć dodatkowych). Nieuczęszczanie ucznia na zajęcia skutkować będzie również nieklasyfikowaniem ucznia i innymi związanymi z tym konsekwencjami, m.in. promocją.
- Ocenianie odbywa się wg zasad ustalonych w Wewnętrznym Ocenianiu PSP nr 11, ma wpływ na promocję ucznia i ukończenie szkoły. W klasach 1-3 ocenianie ma formę opisową. Szczegółowe wymagania, kryteria i zasady przekazuje nauczyciel uczący.
- Uprawnienia i obowiązki ucznia uczęszczającego na język mniejszości narodowej przystępującego do egzaminu ósmoklasisty oraz wymagania egzaminacyjne określa: ustawa o systemie oświaty (Dz.U. z 2016r. poz.1943 t.j.), m.in. uczeń szkoły lub oddziału, w którym zajęcia edukacyjne są prowadzone w języku mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, przystępuje do egzaminu ósmoklasisty z przedmiotów obowiązkowych na egzaminie (matematyka i dodatkowy przedmiot z wymienionych w ustawie) w języku polskim albo w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym. Rodzice ucznia składają dyrektorowi szkoły, nie później niż do dnia 30 września roku szkolnego, w którym jest przeprowadzany egzamin ósmoklasisty, pisemną deklarację informującą o zamiarze przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów obowiązkowych na egzaminie (matematyka i dodatkowy przedmiot z wymienionych w ustawie) w języku danej mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej lub języku regionalnym, nie później niż na 3 miesiące przed terminem egzaminu ósmoklasisty można z tej deklaracji pisemnie zrezygnować.
Informujemy również, że w szkole od klasy VII w ramach zajęć obowiązkowych wprowadzony jest drugi (po angielskim) nowożytny język obcy – niemiecki lub hiszpański – jest to język obowiązkowy, inny niż język mniejszości (dziecko musi chodzić zarówno na zajęcia drugiego języka obcego jak i mniejszościowego). Według wyjaśnień MEN uczeń, jeśli uczęszcza na zajęcia z języka mniejszości, musi wybrać drugi język obcy inny niż język mniejszości. Od roku 2025 r. (nowelizacja rozporządzenia) uczeń klasy VII i VIII, który realizuje naukę języka mniejszościowego, na wniosek rodziców ucznia może być zwolniony z nauki drugiego języka obcego. Wniosek należy złożyć do dnia 31 marca roku szkolnego poprzedzającego dany rok szkolny. Jeśli uczeń zrezygnuje z nauki języka mniejszości po klasie VII, musi zacząć chodzić w klasie VIII na drugi język obcy nowożytny i uzupełnić różnice programowe we własnym zakresie.
Dokumenty
Sytuacja kryzysowa w rodzinie
Informujemy, że w Miejskiej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Opolu od września 2015 roku działa INTERWENCJA KRYZYSOWA. Uczniowie, rodzice mogą zgłaszać się telefonicznie lub bezpośrednio do psychologa w każdy poniedziałek o godz. 8:30, wtorek 8:30, środa 8:30 oraz piątek o godz. 9:00 i 17:00.
Adres: MPPP w Opolu, ul. Niedziałkowskiego 9;
Telefon: 77 454 92 16 lub 17
Dokumenty
Program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów miasta Opole
Rada Miasta Opola w dniu 25 sierpnia 2016 r. podjęła UCHWAŁĘ NR XXX/540/16 przyjmującą „Program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów publicznych i niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych Miasta Opola”. Program zastępuje, a właściwie od nowa definiuje zasady nagradzania uczniów uzdolnionych w mieście Opolu, wcześniej tzw. Opolskie Orły.
Ustanawia m.in. nowe formy nagradzania:
- Nagroda edukacyjna;
- Tytuł Opolski Orzeł;
- List gratulacyjny;
- Wsparcie materialne.
Rada Miasta Opola w dniu 25 sierpnia 2016 r. podjęła UCHWAŁĘ NR XXX/541/16 przyjmującą „Regulamin przyznawania poszczególnych form wspierania uzdolnionych uczniów…” Na stronie internetowej opolskiego serwisu oświatowego utworzona została zakładka pn. program wspierania edukacji uzdolnionych uczniów szkół Miasta Opola, w której dostępne będą obie uchwały, Program, Regulamin przyznawania poszczególnych form wspierania uzdolnionych uczniów uczęszczających do publicznych i niepublicznych szkół Miasta Opola jak również wnioski : o przyznanie uczniowi Nagrody edukacyjnej, nadanie tytułu Opolskiego Orła, przyznanie uczniowi Listu gratulacyjnego, przyznanie uczniowi Wsparcia materialnego (z możliwością pobierania wniosków).
Dokumenty
Dlaczego nasza szkoła?
Nauczyciele w naszej szkole są wysoko wykwalifikowani i pasjonują się swoją pracą, co przekłada się na jakość kształcenia.
Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.
Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.
Nauczyciele w naszej szkole są wysoko wykwalifikowani i pasjonują się swoją pracą, co przekłada się na jakość kształcenia.
Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.
Oferta zajęć pozalekcyjnych jest różnorodna, od sportu i muzyki po robotykę i programowanie, co pozwala uczniom rozwijać swoje pasje i talenty.






