Trzydniowa wycieczka do Torunia kl. 6b i 6c

Autor: Michał Koryczan niedziela, 07 May 2023 18:18

1683387393547

26 kwietnia o godz. 5.00 trochę zaspani, ale bardzo podekscytowani wyruszyliśmy do Torunia, aby poznać to wspaniałe miasto. O godz. 12.00, po spotkaniu z przewodnikiem, wzięliśmy udział w grze miejskiej. Emocji było co niemiara. Zobaczyliśmy takie miejsca jak:  Zespół obronny Bramy Starotoruńskiej, Krzywą Wieżę, Drogę Królewską, Katedrę Świętojańską, Dom Kopernika, Rynek Staromiejski z Ratuszem i Pomnik Mikołaja Kopernika. Przed obiadokolacją mieliśmy też chwilę, aby kupić pamiątki.

27 kwietnia, zaraz po śniadaniu, wyruszyliśmy do Centrum Nowoczesności – Młyn Wiedzy. Zwiedzaliśmy interaktywne wystawy i wzięliśmy udział w warsztatach z fizyki. Następnie pojechaliśmy do Fortu IV, przeszliśmy przez część koszarową podziemnymi tunelami do części bojowej, w której znajdują się stanowiska ochrony dna fosy. Następnym punktem  naszej wycieczki była wizyta w Domu Legend Toruńskich. To połączenie interaktywnego muzeum z teatrem. Mieliśmy okazję poznać historię miasta na wesoło i aktywnie.

28 kwietnia o godz. 9.00 udaliśmy się  na rejs statkiem po Wiśle. Pogoda nam dopisała, w pełnym słońcu podziwialiśmy Toruń z wodnej perspektywy.

Po rejsie odbyły się warsztaty w Muzeum Toruńskiego Piernika, podczas których zrobiliśmy własne pierniki do dekoracji. Na zakończenie wycieczki była zaplanowana wizyta w słynnym toruńskim Planetarium, które zafascynowało wielu z nas.

Pełni wrażeń ruszyliśmy w drogę powrotną do Opola. To były trzy niesamowite dni, które będziemy długo wspominać.

Niniejsza wycieczka została dofinansowana z przedsięwzięcia pod nazwą "Poznaj Polskę".

Zdjcie WhatsApp 2023 05 09 o 103139

Tydzień 123

Miesiąc 7181

Wszystkich 703183

W tej chwili stronę odwiedza 17 gości.