Wycieczka klasy 6A i 8C do Zamku Czocha

Autor: Michał Koryczan poniedziałek, 12 June 2023 07:57

5 czerwca o godzinie 7.30 wyruszyliśmy  na wycieczkę. Pierwszym punktem było zwiedzanie Sztolni w Walimiu. Pan przewodnik opowiedział nam o trudnej historii czasów II wojny światowej. Następnie pojechaliśmy do pięknego zamku w Bolkowie, gdzie wysłuchaliśmy barwnych opowieści o życiu w średniowiecznej warowni. Późnym popołudniem dotarliśmy do Zamku Czocha, w którym spędziliśmy dwie noce. Wieczorem w dawnej fosie piekliśmy kiełbaski. Drugiego dnia zwiedzaliśmy Świeradów-Zdrój, tam zatrzymaliśmy w Domu Zdrojowym. Następnie ścieżką edukacyjną udaliśmy się na wieżę widokową na Młynicy, skąd rozpościera się jeden z najpiękniejszych widoków na tę część Karkonoszy ;) Dzień zakończyliśmy ekscytującym nocnym zwiedzaniem Zamku Czocha. Rankiem ostatniego dnia wyruszyliśmy do Huty Julia w Piechowicach. Obserwowaliśmy tam z zaciekawieniem wszystkie etapy powstawania pięknych szklanych wyrobów. W tym dniu zwiedziliśmy jeszcze Karkonoskie Muzeum i przepiękny drewniany Kościół Pokoju w Świdnicy, który jest wpisany na Światową Listę UNESCO. Pełni wrażeń i emocji wróciliśmy wieczorem do Opola.

Niniejsza wycieczka została dofinansowana z przedsięwzięcia pod nazwą "Poznaj Polskę".

obraz 2023 06 30 115712169

Tydzień 61

Miesiąc 7119

Wszystkich 703121

W tej chwili stronę odwiedza 21 gości.